franska horn och snabbtåg

I onsdags skulle vi fira att festen var över. Vi började kvällen med att gå till operan och se Verdis Falstaff. Det var helt okej, mycket buskis. Vacker musik dock, och väldigt vackra kostymer och kulisser. Efteråt drog vi till Aveny no. 1 och till premiären av the Yacht club. Alldeles för mycket folk, men vi lyckades tillslut hitta en liten52095-25 soffbit där vi kunde sitta. Beställde taxi hem som kördes av Peter. Det var trevligt att träffa honom igen.
Under operan blev jag inspirerad till att börja spela igen. Jag har dammat av valthornet flera gånger innan, men den här gången gick jag ett steg längre. Igår gick jag och beställde en övningssordin för 2000 kr. Sen tänkte jag köpa en väska för 1700 också, men då kände jag att det fick räcka för den här månaden. FIck ett telefonnummer till en pedagog i stan som ska vara riktigt bra. Det kanske blir på riktigt den här gången. Eller så tröttnar jag efter ett par månader som med allt annat jag försöker med.
Igår gjorde jag ytterligare ett par grejer för att ta tag i mitt liv. Beställde tid hos Synsam, för att se varför mina ögon svider hela tiden, och sen beställde jag även tid hos tandläkaren, som jag inte varit hos på tre och ett halvt år. Det blir spännande.
Igår skulle jag beställa tågbiljetter till sthlm. Det var hiskeligt. 1300 kr skulle det kosta att åka fram och tillbaka på normala tider. Varför ska alla åka fredag-söndag för? Kan man inte börja variera helger för folk så att inte alla får det samtidigt? Det slutade iaf med att jag istället köpte första klass biljetter till x2000, de kostade nämligen bara 1550 kr. Och den skillnaden är det verkligen värt. Man får mat och gratis internet. Jag hoppas man får mat iaf, det kanske är annorlunda när man köper just nu 1a klass? Okej, jag skulle 52095-24kunna ha åkt fram och tillbaka för 600 kr, men då skulle jag fått åka med sex timmars tåget, till skillnad mot de tre timmar som det tar med x2000. Sex timmar är ju lite väl. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du får ingen mat. på sin höjd en frukt och lite godis. kaffe förstås. men det är gött med internet. så du kommer hit alltså?

2006-10-28 @ 03:34:43
Postat av: maria

var jag som skrev förra..

2006-10-28 @ 03:35:02
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback