gamla i kriser i nya kläder

Jag hade blivit så duktig. Inlägg varannan dag ett tag. Men det höll sig inte så länge, precis som det mesta i mitt liv.
Jag visade min presentation för chefen idag, han sa att han fick ståpäls. Det låter väldigt positivt i mina öron. Så nu är jag ganska glad. Imorgon kommer lönen. Jag fasar ganska mycket. Jag har försatt mig i en knepig position. Det där med kreditkort alltså. Vem fan kom på det? Och på det kommer jag nog få dubbel hyra också. Allting är så jävla prima just nu. Nu blev jag mindre glad. Och sen ska jag flytta nästa vecka. Jag vill verkligen inte flytta. Inte igen. Min nionde adress i Göteborg blir det. NIONDE. På två år. Menmen, det är fin lägenhet på linnégatan, med balkong. Så alla är välkomna att äta frukost i morgonsolen där i sommar. Om jag nu bor kvar så länge. Hon som jag hyr ifrån sa att han som bor där nu har dragit på sig en prick för han hade tydligen röjarfest. Så om det kommer en till blir hon kallad till Poseidon och då säger hon omedelbart upp kontraktet. Lite hårt tycker jag. Hon har dessutom köpt hus nu så hon behöver inte lägenheten. Tänk om jag kunde få den. Det hade vart fint. Drömma kan man alltid göra.
Nu, tillbaka till arbetet.

52095-30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback