Dåliga låttexter och fett

Jag förstår inte hur Orup har kunnat överleva så länge som artist. Jag är ingen människa som ofta lyssnar på texter, men inte ens jag kan låta bli att höra hur jävla dåligt det är.

Jag kan köra bil
Jag kan köpa mat
Och det går väl ganska bra
Jag kan handla kläder
Och gå på posten
Det gör jag varje dag

Jag menar, raden "och det går väl ganska bra" är dålig nog för att upphovsmannen borde likvideras. Förlåt, men det är inte musik.

Det är finvinter nu. Solen skiner, himlen är blå och det är inte för kallt. Idag åker Konrad till Japan. Alla åker iväg. Gustav är i Tokyo, Martin och Kristian är ute i östeuropa, mina föräldrar är i Australien, min syster ska åka till Egypten, Emily har precis kommit tillbaka från Berlin. Ja, listan kan göras lång. Jag har sånt jävla ressug nu. Jag skulle nöja mig med en helg i Paris eller en vecka på Mallorca. Jag är inte så kräsen. 52095-28

Idag tog jag Citytidningen för att Metro var slut och läser en liten notis om barnfetma. Inget nytt. Men den bilden alltså. Jag blev helt rasande. Om inte det här är barnplågeri så vet jag inte vad är. Han är ju en jävla michelingubbe. Föräldrarna till de här barnen borde kastreras

Kommentarer
Postat av: Patrik

jag vill ta tag i barnet och dallra det.
min vinst skiva är...märklig. Nästa gång blir jag bättre på att välja.
Alla kommer på tre namnförslag var. sen röstar vi demokratiskt. majoritetsbeslut snarare än konsensus.

Postat av: Elisabeth Svensson

Jag ska till Paris med Stina!! :P

2006-11-09 @ 16:39:27
Postat av: Joakim

Nej, Orup gör inte musik. Orup tjänar pengar. Orup lever på svenska folkets dåliga smak. Orup kan vara det svenska folkets dåliga smak personifierad eller så är han helt enkelt bara jävligt smart. Vid närmare eftertanke måste jag nog ändå tillskriva Gessle ovanstående titel ändå. Han är liksom inte bara dålig smak utan har dessutom lyckats idiotförklara svenskarna genom att mata dem samma skit i tjugo år och ingen har ifrågasatt det. Det är VIDRIGT! Han lyckades få fler människor till sin nostalgiturné med Gyllene tider än vad socialdemokraterna lyckades flirta väljare i senaste valet. OCH DETTA ÄR SVERIGE!

Gessle eller ej, Orup är ett as.

2006-11-09 @ 22:07:36
Postat av: Patrik

Orup är ju ändå sveriges Timbaland med tanke på vad han lyckades åstadkomma med Lena PH.

Gessle är ju en helt annan fråga. Jag ser inte orup som något större hot.

2006-11-11 @ 17:16:27
URL: http://doriangray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback