missade tåg, raggare, och karaoke

I onsdags gick det upp för mig hur pank jag egentligen är den här månaden så jag bestämde mig för att åka hemhem över helgen. Sjuk är jag också, så då är det extra fint att bli ompysslad.

Torsdag

Tåget går klockan tolv. Hanna har beställt en biljett till samma tåg så att det inte blir så tråkigt. Jag brukar klara mig ganska bra med ett par böcker och en fulladdad mp3spelare, men det är alltid trevligt med sällskap. Klockan tio ringer klockan. Jag duschar, pysslar och sen ska jag fylla mp3spelaren med lite ny musik. Den kraschar och det tar en halvtimme innan den fungerar igen. Jag är skitsen, börjar stresspacka och slänga i mig mat. Hinner inte diska, så nu kommer det se förjävligt ut när jag kommer hem. Springer till vagnen, som står still vid Hagakyrkan i ca tre minuter. Landar vid centralstationen två minuter i tolv. Springer som en idiot. Jag ser tåget, springer lite snabbare och precis när jag kommer fram och kan ta på tåget så åker det iväg. Jävla Fan Skit Helvete. Går in på stationen, nästa tåg går klockan tre, nästa Swebus till Gränna klockan fyra. Fan i helvete. Jag köper tågbiljetten och ringer till Ida. Jag vill att hon ska köpa en glass med mig så att jag blir på bättre humör. Men hon har precis vaknat, så jag bestämmer mig för att åka till henne. Jag går bort till Brunnsparken och precis då kommer bussen. Inte så mycket folk heller, skönt. Men sen precis innan den ska åka kommer en hel jävla högstadieklass på som ska till Liseberg. Hat. Jag tar på mig mina hörlurar. Väl ute på bron så inser jag att jag sitter på fel buss. Bajs. Jag hoppar av på Pumpavägen men inser att jag skulle suttit kvar en hållplats till, nu måste jag gå mycket längre. Fan. Jag genar över en äng, för att sedan inse att det är sankmark och jag har vatten upp till anklarna. Jag har convere. Jag är dyngblöt. Pisshelvete. Efter att jag fått springa över Essingeleden (jag dog nästan) så kommer jag fram till Ida. Jag ska ringa henne och fråga efter koden men min mobil dör innan jag hinner säga något. Fanihelvetesjävlarfanskapskit. De håller på att byta fönster på hennes byggnad. Så det står en byggnadsställning utanför, jag klättrar upp till henne och skriker lite. Jag blir lite lugnare och sen skickar hon iväg mig i god tid så att jag t.o.m har tid att gå in på Pressbyrån innan tåg går. Det har jag aldrig kunnat göra innan.

Fredag

Vi ska till Sara och grilla, Johanna är med också. Men Sara har ingen grill. Så jag gör en varm sallad istället. Det blev helt jättegod. Massa vin senare bestämmer vi oss för att gå till Pizzeria Torino. Vi befinner oss alltså i Aneby, mitt i den småländska landsbygden. Vilken upplevelse. Det var ganska vackert, massa raggare, en häftig actionfilm på tvn och Barbados "Speedy Gonzales" i bakgrunden. Runt halv ett kom det helt plötsligt massa människor. Och vi blev bjudna på efterfest. Gratis öl! Kom till en tvåa, ganska centralt. Den var väl på ca 50-60 m2. Sen berättar han att han har en hyra på 1800. Jag hatar honom. Jag betalar mer än dubbelt så mycket för min lilla etta. Det är massa söta människor där. Sara upplyser mig om att de är 16. Inte bra. Runt tre drar jag och Sara hem och jag däckar fint i en säng. Jag städade tydligen massa innan jag gick och la mig. Det har jag inget minne av.

Lördag

Jag vaknar med en sån jävla baksmälla. Fyfan. Inget hjälper, mat, vatten, alvedon. På bussen till Tranås börjar jag må skitilla. Och det håller i sig fram tills första glaset vin på festen senare på kvällen. Det var lite konstig stämning först men det kom snabbt igång i takt med att tequilan började flöda. Vi hamnar på Meyan (May Flower för er oinvigda) där det var fullt med folk, fastän det var Slitzkväll på Statt (de' du Axel, vi kan vi också!). Det var trevligt. Emelie sjöng tre karaokelåtar och det var två olika människor som sjöng "Country Roads". Vi skrålade med lika mycket båda gångerna.
Efterfest i samma lägenhet som förfesten. Jag vill hångla. Kommer på att jag är i Tranås. Ingen som skulle våga hångla med mig, fastän de alltid hånglar med varandra. Konstigt fenomen det där. Spelar lite musik, men folk bara byter hela tiden. Jag tröttnar och skjutsar hem Malin på cykeln. Äter lite panpizza hemma och somnar.

Nu är det söndag och mors dag. Jag ska hem till Emelie och titta på hennes nya lägenhet. Sen vill jag fika med Linn. Jag var i kyrkan innan. Prästen tittade konstigt på mig. Mamma har säkert sagt att jag är bög. Jag tog ingen nattvard. Hoppas inte mamma blev ledsen. Kom på mig själv att säga amen efter bönerna fastän jag sagt till mig själv att göra det. Det känns som att när man säger amen så sätter man sin stämpel på bönen och skickar iväg den, eller nåt. Jag har väl kommit fram till att jag egentligen är kristen, men det känns ändå konstigt med alla inövade ritualer och böner. Allt känns lite konstigt. Jag måste reda ut det där, men det är så jobbigt. Jag har bara låtit det bero. Kanske dags att tänka igenom saker och ting.

Kommentarer
Postat av: Caravaggio

Det var tre utvikningsbrudar där men i princip det enda dom gjorde var att skriva autografer till lite folk från möjligen Partille (jag vet så klart inte var dom kom ifrån men dom kändes Partille). Jag var lite besviken faktiskt. Jag ville ha alla mina fördomar med nakenbrudar och fulla killar som tafsar på dom och alla andra tjejer i lokalen besannade men det blev inget av det. Det var ju hur som helst gratis så det gör inte så mycket.

Är Tranås en trevlig stad eller bara den håla som namnet antyder?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback