FF

Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på. I helgen blev jag övertalad av Axel att vara med i Kristers fredagsflört. Och det sker redan nu på fredag. Det blir jobbigt. Jag ska ha en telefonintervju imorgon. Det är jobbigt när man ska försöka sälja sig själv. Vi får hoppas på det bästa. Imorgon ska jag också till Västtrafik för att bevisa att det inte var jag som åkte fast på spårvagnen den 1a mars. Hmmm. Ja, vi får väl be litegrann för det också. Och på onsdag ska Konrads kompis intervjua mig om hur det är att vara homosexuell och föredetta kristen. Jag vet inte om jag har så mycket att säga. Vi får se hur det går. Och sen på fredag är det fest. På torsdag är det ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst.
Alltså fest på fredag, inte lördag. Ursäkta mitt ryck. Jag kom att tänka på den gamla reklamjingeln. Ni är alla varmt välkomna. Det är inflyttningsfest och födelsedagsfest, så jag förväntar mig minst två paket från alla. Om ni vill. Annars räcker det med ett gott humör.
Nu måste jag sova. Det blev bara sex avsnitt av Stargate idag. Jag hade en intressant diskussion med Emily om varför det anses sämre av mig att sitta och titta på tv-serier än att läsa böcker. Hon framhöll hårt att böcker var mycket bättre, men började vackla på slutet. Varför ska man skilja på två olika berättarformer? Visst finns det skittv. Men hur mycket skitböcker finns det inte? Jag tycker att tv har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Reclaim the TV. Eller nåt.


Listan.

Kommentarer
Postat av: Regi-Maria

Ey, vi har också inflyttningsfest fast på lördag. Var inte en fyrkant utan kom!

2006-05-09 @ 19:57:42
Postat av: alle

hey. var det min axel som övertalade dig att vara med på fredagsflörten? han hade förresten skrivit om dig på sin blogg. du borde bjuda honom till din fest. mandorlano.blogspot.com ses imorgon då!

2006-05-11 @ 20:48:07
Postat av: Salvador Dalí

Jag hörde faktiskt "inför fredagsflörten" med dig redan igår och jag hade tänkt sitta med örat kloss an mot radioapparaten idag med. Tyvärr går ju hela grejen med att kunna sitta och bedömma tjejerna som ringer in förlorad idag men det blir spännande i alla fall att se vem som gillar kanadensisk elektro pop och grillningar i Slottskogen.

Inflyttningsfest låter som a blast. Jag har eventuellt planer med en annan vän men om det inte blir så kommer jag till dig med Alessandra och Kristoffer.

For God and the Empire tills vidare!

Postat av: milla

Jag var stensäker på att du skulle ta kille nr 2.

2006-05-12 @ 19:33:08
URL: http://velvetsquirrel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback