en söndag i bakfyllans tecken, utan bakfylla

En finfin vecka har kommit till sin ända. Lagom till min långledighet från skolan kom våren och sommaren ungefär på samma gång. Massa, massa pollen i luften, men ändå skönt. Har spenderat flera dagar i slottskogen och på långa promenader. Igår var jag ute med Sandra och Moa plus några av deras vänner. Jag var inte alls pepp först, men efter några goa låtar och en öl så blev jag på glatt humör. Vi satt på pusterviks uteservering och pratade i flera timmar. Det var längesen vi sågs. Vi skulle egentligen ha fortsatt lördagen med en gammal japansk tradition. Varje vår sätter sig hela den japanska nationen under de blommande körsbärsträden och umgås, lite som vårat valborg kanske. I Göteborg skulle det ske vid japanska instutitionen. Men vi blev för långdragna på Pustervik så vi missade allt. Istället drog vi en snabbis till Slottskogen och sen tillbaka till Järntorget med ett litet pitchstop på Créperiet. Underbart ställe.
Kom in på Respekt men förlorade all glädje jag hade haft tidigare under dagen. Vet inte varför, men det var inte roligt överhuvudtaget, så jag gick efter nån timme. Kom hem, lyssnade på en sorgsam låt (säger inte vilken, för det är pinsamt) för att sedan gå och lägga mig. Idag har jag tittat på 7 avsnitt av Stargate och slängt i mig en påse chips, dip och 2 liter cola light. Det känns bra. jag köpte snus också, på ren impuls. Har inte ens öppnat burken, men det känns bra att jag har. Jag måste sluta röka, har konstant ont i halsen. Jag försökte lura kroppen ett tag genom att börja röka mentholcigaretter, det känns nämligen som att röka halstabletter. Men det fungerade inte. Så jag får väl inse sanningen och inse att min kropp har börjat säga ifrån på allvar. Jag har ont i nästan alla mina leder också. När jag börjar på GP ska jag börja med veckovis massage. GP är nämligen så vänliga att de betalar friskvård, och man får välja helt själv vad man vill göra också. Jag har funderat på ett gymkort, men jag vet att det skulle vara bortkastade pengar. Jag skulle aldrig orka masa mig dit ändå.
Nu ska jag sova och vi får se vad som väntar mig imorgon. Jag hoppas på spännande äventyr.

Kommentarer
Postat av: alle

ja alltså norton är ju bra och sådär men jag kan faktiskt inte så mycket om sådant.. vad är bäst? trivs du i nya lägenheten?

2006-05-08 @ 09:48:35
Postat av: alle igen

ska du börja på GP? vad roligt! när?

Postat av: Jej

Hahahahaha.. röka halstabletter.. ahahahaha.. om det ändå vore så väl..

2006-05-08 @ 17:25:56
URL: http://imstilljustakliche.blogg.se
Postat av: alle

haha. okej. vad roligt. men det är säkert kul med prenumerationer med. mycket möjligt att vi kan dyka upp en väng på fredag. skulle vara roligt! tid och exakt plats?

2006-05-08 @ 20:01:35
URL: http://alessandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback