Deus ex machina

Så har jag börjat skolan igen. Det var fint med två veckors ledigt, men nu är det allvar.
Jag har fått jobb på SVT. Vet inte riktigt vad för jobb bara. Allt beror på ett beslut som kommer i början av Juni. Jag håller tummar och tår. Korsar fingar och hår. Det skulle vara så jävla fint.
Jag har sett klart på alla Stargate avsnitten. Det är inte så bra. Mitt liv har ingen mening längre. Jag kände så här efter att jag hade sett klart Battlestar Galactica också. Nu måste jag hitta något nytt att förgylla mitt liv med. Gustav tipsade mig om Invasion. Det är på väg hem nu. Vi får hoppas att det kan tillgodose mina behov. Ida tvingade mig att ta fram tvn igår för att titta på en dokuemntär på femman. Och det vet ju alla vad det betyder. Helt sjuka människor. Först var det om nån slags superovanlig dvärgsjukdom, där dvärgarna var pyttesmå och helt proportionerliga. Och det skulle ju vara illa nog. Flera små mini-me på ungefär 60-100 cm långa. Men sen hade de smurfröster också. Det var helt bisarrt. Verkligen smurfröster. Det var så synd om dem. Sen var det en dokumentär om feta kvinnor som gjorde porrfilmer. Så det var mycket naket fläsk. Och jag mådde illa ganska ofta för det var verkligen mycket fläsk. Flera av kvinnorna vägde över 300 kilo. Det var hemskt. Efter det tittade jag på Frasier och då blev jag lite gladare. Det är roligt. Sen ställde jag undan TVn. Det får räcka för den här gången.
Jag blev hotad av en nynazist för ett tag sen. Han hade tydligen en kniv, men jag såg den aldrig. Jag bara satt stilla i hörnet medan Ida försvarade mig. Jag tittade knappt på honom. Men sen dess har jag mer och mer önskat att jag hade kraften att kunna försvara mig. Jag brukar ibland fantisera om att ha magiska krafter. Det skulle vara mycket lägligt att ha det där. Det var väl smart av mig egentligen att bara sitta ner, för om jag hade ställt mig upp hade han slått ner mig. Men ändå. Det är jobbigt att bara sitta och ta emot.
Jag hade en sjuk dröm inatt. Men jag kommer inte ihåg den. Jag måste skaffa drömbok.

Kommentarer
Postat av: alé

gött med kille nummer ett. jag och kris höll tummarna för honom trots hans avslut... ändrade planer, flytten till värnamo blir på lördag istället. hur i hela friden ska vi hinna med både gnocchi och dataprogram? men det är ett bra byte i alla fall.... vi får lösa det...

2006-05-17 @ 09:21:47
Postat av: alle

men då... nä, ska det ske ett byte så ska det vara ett gnocchi-cd skiva byte. inte det ena utan det andra. vi kanske kan ta det en kväll innan lördag? fredag kväll kanske?

2006-05-17 @ 16:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback