Stockholm på fyllan

Jag köpte biljetter till Stockholm i lördags, på fyllan. Inte så bra kanske, när man har så lite pengar som jag. Men det blir roligt. Jag skulle åka dit för att kolla på Stars, men det har jag nog inte råd med, dumt, ville så gärna se dem...

Sjukt onödiga föreläsningar i skolan, som inte handlar om någonting. Det står nån gubbe och berättar om sitt liv och vad han tycker om saker och ting (märk att det bara är gubbar). Man vill ju iaf få reda på hur saker fungerar eller hur man använder den nya hd tekniken. Men icke. De står och berättar anekdoter från dokumentären de gjorde i Västindien, eller om hur skådespelarna var på en filminspelning. Visst, det skulle vara intressant, i sitt rätta sammanhang. Men inte när det står en fotograf som jobbat 40 år i branschen, och troligtvis sitter på massa nyttig information, eller en världsberömd dokumentärfilmare som säkerligen har många tips som man skulle ha stor användning för. Imorgon är det första delen av en fem delar lång föreläsning om eget företagande. Kan väl vara lite intressant, om man är sugen på att starta eget, vilket jag verkligen inte är.

idag kommer Patrik hit. Vi ska umgås med våra apparater. Han har med sig sitt ps2 och han får låna mitt WoW konto. Det är äkta vänskap det.
Jessica har förresten en klasskompis som bor på samma gård som mig. Det hade vart fint att känna någon som bor så nära, som man bara kan dyka upp hos, och umgås helt opretantiöst.

 Det känns dumt att lägga ut nya listor, eftersom de föregående också uppdateras. Men jag gör det ändå, för sån är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback