Posing på IKEA

Jag åkte hem till Ida igår. Hon hade inga pengar, och jag fick för första gången bjuda på taxin. Det var fint. Visserligen var jag skyldig henne pengar. Men det är ju ändå tanken som räknas. Vi åt korv på 7eleven. Ostkorv. En bra kombination.

Idag spontanåkte vi till IKEA. Det var också fint. Jag gillar IKEA, man får så mycket för pengarna. Nu har jag
två mattor, en orkidée plus lite annat smått och gott. Min lägenhet blev helt plötsligt mycket finare. Vi provade IKEAs fina restaurang. Mycket billigt. Jag åt hallonparfait med mangosås, för tio kronor. Ida och Alle posade medan Kristoffer åt en Wallenbergare.

Sticky var fantastiskt igår. Vi dansade tills våra fötter blödde. Det som är så bra med Sticky är att de bara spelar hits, hela tiden. Man sjunger (skriker) med och hoppar av ren extas. Ida sa att det var som ett aerobicspass, ett två timmar långt aerobicspass. Det känns bra. Hanna var där också. Vi har börjat med en ny grej, vi umgås på telefon. Vi har upptäckt det underbara med handsfree. Man kan gå runt och göra massa saker i lägenheten och alltid ha någon med sig. Man behöver inte prata hela tiden, bara när man känner för det. Till saken hör att båda har Vodafone, så det blir gratis. Så ingen behöver oroa sig för min ekonomi. Om ni nu gjorde det.

Imorgon blir det indierave. Det ska bli intressant. Ikväll stannar jag hemma. Jag ska pyssla lite i lägenheten och kanske kolla på nån film eller två. Jag är alldeles för trött för att ta mig någonstans.

Hemma i Tranås är mammas barndomskompis från Sydney på besök, tillsammans med sin dotter. Dottern har aldrig sett snö, någonsin. Hon är 19 år gammal. Hon är överlycklig. Undrar hur det känns. Undrar om det finns nåt väderfenomen i världen som jag inte upplevt. Förutom jobbiga saker som orkaner och tsunamivågor. Tror inte det. Om ni kommer på något, säg gärna till!

Kommentarer
Postat av: Maria the director

Jag oroar mig alltid för din ekonomi. Sen när vi blir stämda skiten av oss så kan det var bra om den är god.. :)

2006-03-04 @ 00:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback