Kvinnliga saker?

Hyresvärden kom på besök idag och skulle kolla ventilationen. Jag försökte få det att se ut som att en kvinna bodde här också. Det gick lite lättare för att Emily har glömt sina skor här och Miriam har glömt sin kofta. Men vad ska man egentligen göra för att få det att se mer feminint ut? Jag plockade bort ölburkarna, och gömde alla kläder under kuddarna i sängen. Jag är lite besviken på mig själv faktiskt. Men man kan faktiskt se det på det sättet att hyresvärden tänker väldigt stereotypiskt och om det hade stått ölburkar framme och kläder hade legat lite överallt så hade kanske misstänkt att Sarah inte bor här. Det var så jag tänkte.

Jag lagade storkok idag. Massa pastasås. Jättegod pastasås, med vitlök, paprika, bönor, chili och diverse annat smått å gott. Det blev kanske fem-sex portioner. Nu är det ca tre kvar. Det var så gott att provsmaka, och sen doppa bröd i det var också jättegott. Det tog slut så snabbt. Jag ska nog äta lite till nu.

Jag blev glad att Crash blev årets bästa film. Det är den värd. Jag har visserligen inte sett Good night and good luck (tror jag den heter) än. Det ska jag göra snart. Men jag tror knappast den är bättre än Crash. Den filmen var så otroligt bra.

Ja just det. Jag hittade ett litet gosedjur i form av kanin när jag stresstädade imorse. Den la jag på sängen. Det såg väldigt kvinnligt ut. Jag är en sån dålig människa. Jag har dessutom blivit beroende av iq.nu. Jag ska bli smartast i Sverige, eller mest allmänbildad iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback