Avslappning för kropp och själ

Jag har glömt bort hur skönt det är att träna. Att efteråt gå ut och kunna sträcka på ryggen utan att det känns som att någon kört en järnbult genom skuldran. Jag måste börja göra det oftare. Ida drog med mig till hennes vattengympa idag, under mycket protest. Det var visserligen ganska trevligt, men jag tränar hellre på gym tror jag. Gruppgympa är inte riktigt min grej. Det kanske finns något fint litet gym i närheten. Det blir perfekt om jag får jobb på Konsum i sommar, då behöver jag aldrig lämna Kålltorp!

Igår såg jag en dokumentär om de gigantiska buddhastatyerna som stod i Afganhistan fram tills de blev förstörda för några år sen. Jag kom på att jag har försummat mitt intresse för andra kulturer. Jag pluggade ju  antropologi och religion och hade drömmar om att resa runt i hela världen och träffa så mycket människor som möjligt. Nu pluggar jag något så banalt som tv. Hur viktigt känns det? Jag får väl göra program om andra kulturer, men det blir aldrig samma sak ändå. Men, det är väl aldrig försent att ändra sig. Ska bara bli klar med den här utbildningen först. Mamma kommer aldrig förlåta mig om jag hoppar av ännu en. Och min mor vill jag aldrig göra besviken, inte min far heller för den delen. De har redan blivit besvikna för många gånger...

Nu vankas det pannkakstårsta hos Cattis, så jag tänker inte sitta här längre. Men här är veckans lista iaf, och det är inte så att jag börjat älska William Shatner. Jag var tvungen att lyssna på en av hans låtar många gånger för en övning till skolan.


Kommentarer
Postat av: PatrikPatrik

kom ihåg att tv-journalisterna kom närmre Buddha-kopiorna än vad någon västerländsk antropolog skulle ha gjort. och även om socialantropologi och socionomi is the shit nu för tiden och media kan räknas som väldigt -99 så är det nog så mycket roligare. När ska jag komma och spela?

Postat av: Regi-Maria

Jag vill också träna, men var börjar man?

2006-03-21 @ 23:05:54
Postat av: alle

http://ynr.blogthings.com/whatcitydoyoubelonginquiz/ är adressen. gå och se var du hör hemma nu... hmh, till 31mars. men ändå, vi kan kanske. men ingick mat då?? i sådana fall kanske vi kan mötas upp och göra bytet byxor-biljetter....

2006-03-22 @ 12:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback