Allting flyter ihop

Jag tror att det är onsdag hela tiden, men så fel jag har. Det är torsdag och jag har lovat att följa med Ida till Sticky. Det är gratis inträde innan nio och happy hour till elva. Man måste vara mån om sina pengar! Idag surfade jag nämligen in på min hembank, inte nån särskild anledning, skulle bara kolla läget. Brukar göra det ibland, och hoppas på det bästa. Då ser jag till min stora glädje att csn har kommit in en dag för tidigt, och på mitt konto sitter 15000 kronor. Jag har aldrig haft så mycket pengar på en och samma gång innan. Jag är lycklig. Imorgon dras dock 12000 för räkningar och skulder, men ikväll är jag rik!

Jag har städat det sista idag, plus att jag har grillat massa kycklingbitar och bakat bröd. Kycklingen bev ganska misslyckad, trodde det var en hel kyckling (jag fick den av min förra rumskompis) men det var bara massa kycklingbitar som hade fryst fast på varandra. Dessutom var det frost rätt igenom, så de blev helt konstiga, kletiga liksom. Brödet blev helt okej. Ett ganska tråkigt bröd, mjölk, olja, jäst, salt och mjöl. Men nybakat bröd är alltid gott, när smöret smälter och ett stort glas med kall mjölk står och väntar bredvid. Tyvärr gick all mjölk åt vid bakningen och smöret tog slut igår. Men det var helt okej med en klick marmelad på. Jag skulle gå och handla mjölk nu, men jag orkade inte gå till bankomaten och jag hade inte så mycket kontanter, så det blev cola istället.

Bettye Lavett är cool. Hon kommer till Stockholm och Malmö i maj. Hon växte upp i Detroit där hennes föräldrar såle HB till slummens alkisar och namnet snodde hon från en groupie som förföljde henne. Bra gjort! Jag ska nog köpa en biljett.

Igår var jag hemma hos Ida. Vi skulle laga mat, och efter jag gått igenom hennes frys och kyl kom jag fram till att en kycklingpytt skulle bli väldigt gott. Ida hade aldrig hört talas om det och tyckte att kyckling och potatis ihop lät jätteäckligt, hon motarbetade mig under hela processen. Sen sa hon att det smakade okej, det var "ätbart". Men jag tror att hon innerst inne gillade det. Jag tyckte det var gott iaf. Det var lite svårt när de enda kryddor hon har i huset är örtsalt och oregano. typ.

Nu ska jag duscha, så att alla tycker jag är snygg.

Kommentarer
Postat av: charlotta

hey mr p!

kul att se dig här minsann. hoppas allt är bra i öster, här i väst är det kallt... och snö. hm. oh well. ha det så bra min vän.

kram!

2006-03-02 @ 21:26:28
Postat av: c

hello mr p!

kram lottis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback