The egg and I

Jag har aldrig ogillat mitt jobb lika mycket som igår. Att behöva förstöra en helt perfekt söndag för att dra sig ner till GP och försöka sälja meningslösa tidningar till folk som ändå inte vill ha är inte riktigt min melodi. Alltså, jag ringer ju till såna som har sagt upp sin prenumeration. Då har de tagit ett aktivt beslut. Jag tycker att man borde respektera det beslutet.
Vid åtta sprang jag därifrån med Härlanda i siktet och Moas födelsedagsmiddag. Hon hade bakat paj. Jag älskar människor som bakar paj. Jag hade köpt en smörgåsgrill på Netto till henne. Alla borde ha en smårgåsgrill. Sen blev det dansmatta för hela slanten. Det är grymt roligt med dansmatta. Inget för första dejten dock. Svetten rinner så det står härliga till. Men när man är bland vänner så gör det ingenting.
Henrique (nej han är inte fransk) var här i helgen och i lördags drog vi till Gretas. Ångest. Som om det inte vore nog med att det kostar 80 kronor att gå in, ölen koster 48 jävla spänn. Hutlöst. Träffade iaf Benoit och Jonatan där. Det var väldigt trevligt. Henrik kom förbi en sväng också. Han hade varit på dop som helt plötsligt blev ett bröllop. Schysst. Jag vill också ha överraskningsbröllop. Alla blir så glada då. På vägen hem träffade jag Fredrik, ännu trevligare.
Jag har fått två återbesök i mitt liv, WoW och jazz. Det första är inte så bra. Nu spenderar jag alldeles för mycket tid framför datorn. Men jazzens återkomst är mycket välkommen. Jag har upptäckt en ny talang, Kanno Yoko. Helt fantastisk kvinna. Nu vill jag bara sitta på jazz och blues klubb hela dagarna och dricka billig öl. Någon som vill följa med?

Kommentarer
Postat av: ella

men, jag har alltid trott att hon heter Yoko Kanno. Är det tvärtom alltså? Well, hon rockar fett hursomhelst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback