a dirty shame

Jag köpte 8,5 % vin igår. Jävligt pinsamt. Sånt slöseri med pengar. Sen var vi på efterfest i Carin-Marias festlokal och drack hembränt ur vodkaflaskor. Jag var 15 igen. Vidrigt var det. Men full blev jag. Sen satt jag och Sara i fåtöljerna och låtsades att vi var med i en talkshow. Sara var programledare och jag var känd. Det var på engelska.
Jag bjöd Sara på en brownie från 7eleven på vägen hem. Hon visste inte vad som väntade henne. Brownie from 7eleven, a piece from heaven. Det finns inget bättre. Och allt detta för endast tolv kronor.

Mina pengar är slut igen. Jag trodde faktiskt det skulle ordna sig den här gången. Men sen kom det två autogirobetalningar som jag glömt bort, och sen att jag slängde bort 160 spänn på en låda vin. För självklart så var det inte bara en liten flaska 8,5 vin jag köpte, utan en hel jävla låda. Men idag ska jag lämna tillbaka min nyckel och passerkort till skolan så att jag får tillbaka depositionen på 300 kronor. Egentligen borde jag inte det eftersom jag ska till skolan nästa vecka. Men a mans gotta do what a mans gotta do. Eller nåt. Nu ska jag tvätta.


Kommentarer
Postat av: Gissa...

Hej, jag ramlade över din blogg av en ren tillfällighet. Kul att du verkar ha funnit dig själv och vågar stå för det. Modigt tycker jag. Även om jag inte alltid håller med dig och tycker ibland att du är lite skum i ditt sätt att se på olika situationer, önskar jag dig lycka till i ditt liv och hoppas att du fortsätter stå upp för den du är och vad du vill. Lämna det gamla bakom dig, det är en ny tid nu. Kram

2006-06-02 @ 13:07:14
Postat av: Konrad

Nöden kräver sina offer, och hey en låda vin är ju alltid en låda vin! Tänk på det som dyr och fin folköl så blir det bättre ska du se. Hoppas att du fick betalt för reklamplatsen åt sebban oxå! *slapslap*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback