Slampor som ljuger

Alltså det här med att ge blod. Finns det något större hyckleri? Sitter på spårvagnen och läser skyltar om att jag måste lyssna på mitt samvete, vara en god medborgare och tänka på mina medmänniskor. Jag måste ge blod för att vara en bra människa. Men ni vill ju inte ha det. Bara för att jag råkar vara född till homosexuell. Ni ger mig massa förklaringar på att det är större chans för bögar att ha aids än andra människor. Men ni testar ju allt blod, ni testar verkligen allt blod. Så den enda anledningen jag kan se är att ni tror att bögar är slampor, som knullar för mycket och sen ljuger om det när de ska lämna blod. För annars, om vi skulle tala sanning, som tydligen lesbiska och heterofolk gör, så skulle vi kunna säga att det gått si och så många veckor sen vi hade sex, och sen tar ni blod och testar det. Är det aids, så förstår jag att ni inte vill ha det, om det är negativt så varsågoda, ta så mycket jag kan ge.
Mina vänner säger att jag ska ljuga, men om ni inte vill ha mitt blod, så ska ni banne mig inte få det. Jag som t.o.m har tänkt att genomgå den oehört smärtsamma processen bara för att få donera ryggmärg. Men jag är tydligen en sämre människa. För jag föddes till den jag är. Jag är inte värdig att rädda liv.

igår var jag hos Patrik. Han och Ida har hittat en katt. Jag är inte så överförtjust i husdjur egentligen, men hon/han var söt. Så otroligt lugn. Twiggy heter den. Det var ett bra val.
Jag funderar på att starta upp mitt akvarium igen. Det är så vackert med fiskar.

Nu kommer snart Ida. Jag måste städa. Man vill ju ha ett inbjudande hem när man får gäster. Jag skulle egentligen druckit öl med Emily. Men det är snöstorm. Jag är hellre hemma.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Du har naturligtvis rätt rent objektivt sett.

Samtidigt är det faktiskt ingen mänsklig rättighet att få lämna blod. Och det skedde förfärliga misstag även när läkemedelsföretagen hävdade att de testade allt blod. Ja visst, blodet testades men blandades med smittat blod och överförde smitta till framförallt blödarsjuk. Det är obegripligt hur det kunde ske, i Sverige, i modern tid, men det skedde. Om det sen var sprutnarkomaner eller homosexuella män som lämnat smittat blod är egalt, de hade gjort det innan hiv-faran var känd.

Cynism och profit kan driva människor till vad som helst.

Sparka i väggen och var förbannad över hur det är ställt, det är bättre än att undanhålla sanning!

Homosexuella män är visserligen fortfarande riskgrupp för hiv. MEN den allra största smittspridningen i världen sker mellan heterosexuella, de största smittspridarna är promiskuösa heterosexuella män!

Postat av: jag själv

Visst, det är ingen rättighet, inte alls. Folk som inte är lämpliga att lämna blod borde inte lämna blod. Men jag anser inte mig själv som olämplig bara för att jag råkade födas som homosexuell.

Och jag förstod inte riktigt. Tyckte du det var bra att jag ställde till med liv, eller skulle jag bara acceptera läget?

2006-02-28 @ 20:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback