På torsdag är det ärtsoppa, på lördag är det fest

Igår var riktigt roligt. Jag förlorade visserligen bowlingen, fastän jag ledde i halvtid. Men jag fick en dubbelstrike, så jag är ganska nöjd ändå (och nej patrik, det har ingenting med tur att göra, jag är bra, så enkelt är det!) Sen drog vi till Kellys och drack öl och spelade Yatzy. Där kunde kvällen ha slutat jättefint. Men Joppe kom förbi och sa att de skulle till gump, jag kände att jag ville dansa, så jag hänkade på. Men det var bara dyrt och inte så kul. Vi hade trevliga stunder, körde sanning eller kånka. Och dansade till några bra låtar. Det värsta var nog att det var så otroligt dålig dj, skitkassa mixar och helt oförståeliga genrebyten. Dåligt band var det också, men förutsättningarna är väl inte de bästa på Jazzhuset...

Vid tre fick jag nog och gick hem. Bokstavligt talat. Andra gången jag gått hem till Kålltorp nu. Men den här gången var jag inte lika full som förra, så jag kommer ihåg det. Det tog iaf lite mer än en timme, från Vasa. Inte så farligt ändå. Skulle vart skönt om det inte hade blåst så kallt. Som tur var hade jag raggsockor i väskan. Ibland förvånar jag mig själv hur förutseende jag är...

Idag ska jag inte gå ut. Jag ska ännu en gång försöka få hit min hylla.Sen ska jag spendera kvällen med att få upp alla grejer och städa inför imorgon. Sen måste jag förvarna mina grannar också, det är väl det bästa att göra.

Igår kände jag för första gången på länge att det var riktigt jobbigt att inte få röka inomhus. Det var verkligen så jag satt och störde mig på det. Undrar varför? Man har ju ändå vant sig ganska mycket. Jaja, snart är det sommar och utomhusserveringarnas tid. Då blir allting bra. Då blir det fred i världen.

Det blir filmkväll med Emily ikväll. Jag har fått hem några riktiga godbitar, bla Brokeback Mountain och Flash Gordon, en av världens bästa filmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback