fylla, snöstorm och snälla taxichaufförer

Idag skulle jag städa ur lägenheten, men det blev helt misslyckat, hann inte med nånting, så jag måste tillbaka imorgon bitti. Lagom roligt.
Jag håller mitt eget löfte  verkar det som iaf. Jag har inga planer på att gå ut ikväll. Får se om det håller i sig. Jag har ändå misslyckats tidigare gånger och dragit ut vid tolvtiden. Om jag inte stannar blir jag aldrig frisk.

Har spenderat dagen med Emliy. Det är alltid trevligt att vara med Emily, vi skrattar väldigt mycket och har alltid något att prata om. Vi åt mat från mitt nyfunne taiställe. skitgott och billigt.

Hmmm, jag kanske ska gå ut ändå. Eller stanna hemma. Lvla lite kanske, komma på andra tankar. Det är nog bäst.

Kanske skulle ta och dammsuga.

Igår hittade jag förresten den perfekta killen till rollen som dörrvakt i filmen. Han var typ två meter lång och skitstor och flintskallig. Men sen när jag precis i min fylla skulle fråga honom kom jag på att han måste bli uppraggad av en kille i filmen, så jag vågade inte. Tänk om han hade vart homofob och slagit ner mig. Mindre roligt.
Dessutom hoppade jag av spårvagnen vid redbergsplatsen, tre hållplatser för tidigt, bara för att jag såg en kompis som jag tycker är snygg och ville prata med. Jag blir så jävla desperat när jag är full. Sen gick han och hans kompisar (jag fick förresten bonuspoäng hos hans kompisar för att min mp3spelare råkade just då spela Laleh. Ibland är det bra med random) och jag stod kvar. I en jävla snöstorm. jag började vandra när en taxi körde förbi och jag tänkte att det fan var värt det. Han stannade, jag frågade hur mycket det kostar till solrosgatan, han sa "äsch, hoppa in så skjutsar jag dig dit". Jag blev så lycklig. Vi satt och pratade om att spårvagnarna slutar gå så fort det kommer en centimeter snö. Sen var jag hemma i min säng.



Kvällen igår började förresten med idas födelsedagskalas. Bara hon, jag och Patrik. Jävligt roligt var det, och jag drack alldeles för mycket. Kvällen spårade ur helt totalt, men det gör inget. Sånt händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback