En oro eller ängslan som är obefogad med hänsyn till den aktuella situationen

Har precis kommit hem från Lund. Disken står kvar på diskbänken, ingen mat i kylskåpet och ångest för att jag måste till skolan imorgon. Det har varit en supertrevlig helg, verkligen. Köpte ett par snygga byxor.
På tåget fick jag ångest. Det var verkligen jättejobbigt. Jag brukar få små ångestattacker när jag är på väg hem från något rolig resa eller utflykt. tillbaka till verkligheten. Just nu känns allt jobbigt. Jag vill hoppa av skolan, flytta, säga upp kontaktskapen med mina vänner. Men jag vet att det är borta imorgon. Det brukar försvinna ganska snabbt.

Har fått hem massa fina torrenter iaf. Battlestar Galactica och American Dad för att nämna några. Så nu har jag lite sysselsättning ett tag framöver. Hittade en sladdlös mus häromdagen på Microstore, som även fungerade som fjärrkontroll. Hur bra som helst...

Igår satt vi pub, efter att vi hälsat Pernilla, Martin och gänget som skulle på bal. De var fint uppklädda och väldigt fulla. Jag fick smaka lite läkarsprit. Det var jätteäckligt. Jag gillar inte sprit. Bara öl. Sen gick vi till Ariman. Schsyst ställe, bra musik. Ville dansa, men det blev inte av. Tiden gick otroligt fort kändes det som. Helt plötsligt stängde de. Då letade vi efter nån efterfest. Kom till nån sunkig sak, stannade en kvart. Vi gick hem till Ramin, eller tog en taxi gjorde vi faktiskt. Helt plötsligt blev Ramin sjukt sugen på Börek (se föregående inlägg) och beställde en Taxi till Malmö, klockan sex på morgonen. Han fick med sig ett gäng också. Sjukt. Jag gick och la mig i Ramins säng. Vaknade på morgonen och såg att han lagt sig i soffan. Det var lite jobbigt, jag kände mig dum. Hade bestämt att äta brunch med Pernilla och Martin på morgonen. Jag gick upp halv elva, duschade och sen ringde dem. De hade inte vaknat än. Jag satte mig i sängen och läste en bok om Teheren, eller Tehran som det stavas på engelska. Det var jättefina bilder. Vid tolv ringde Pernilla och sa att vi skulle äta frukost hemma hos dem. Det blev mackor och cookies. En bra kombination. Sen låg vi och pratade en stund innan jag åkte tillbaka för att packa.

Nu, ta ut linser och sätta på mig mysbyxor. En gammal favorit som alltid får mig på bättre humör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback