du missade allt nåt ida...

Dagen började inte så värst spännande, flyttstädning av lägenheten. Jag fick ett mess under tiden, av Maria gud, hon frågade om jag ville följa med på fest. Det lär ju roligt tyckte jag. Jag skyndade hem, satte på en skjorta och åkte och mötte upp Maria. Vi tog oss till Ida där jag fick en flaska vin, och sen åkte vi vidare till frihamnen och mötte upp Kristoffer för att ta oss till festen.
Efter en kvarts promenad i tomma industriområden kom vi fram till en stor byggnad där musiken strömmade ut. Grinden var stängd med ett hänglås, så vi var tvungna att ringa någon som kom och öppnade åt oss.
Det kändes väldigt konstigt, låst grind och industriområde, men när vi kom in såg jag den vackraste lägenhet mitt öga skådat. Kyrktak, gigantiskt kök, Mari Mekko på väggarna, takfönster, allt, den hade allt. Det går inte att beskriva i ord, den måste ses. Jag får ta kort vid ett senare tillfälle.
Under lägenheten fanns en festlokal med bar, musikanläggning och bastu. Den kombinationen resulterade i att jag stod och spelade musik från min mp3spelare för ett gäng människor i handuk, endast. Det var en bisarr upplevelse. Och vinet fylldes på något konstigt sätt på hela tiden.
Det hela slutade vid femtiden på en madrass i famnen på Nils. Det var fint. Vi kramades bara, och det räckte gått och väl.
Jag måste tillbaka dit, snarast möjligast. Det var verkligen som en perfekt villafest, sådana som man bara trodde fanns när man gick på gymnasiet. Otroligt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback