Högern?

Just nu händer det inte så mycket. Börjar jobba på måndag. Då sätter allt igång på riktigt. Jag vet inte riktigt om jag är beredd. Men jag blir väl tvungen att vara det.

Dessutom har jag blivit rädd för mig själv, eller mest rädd för vårt land. Att det bara är moderaterna som förstår att det behöver hända något i det politiska Sverige. Att vi inte kan stå kvar och stampa på samma ställe längre. Jag hörde herr Reinfeldt i Brunnsparken häromdagen där han sa (ungefär); "Nya Moderaterna kämpar mot nya, moderna sociala problem. Socialdemokraterna kämpar mot Moderatern".
Först blev jag förbannad och gick därifrån. Men framåt kvällen, efter en intressant diskussion med Johan, förstod jag hur rätt han hade, där han stod på sin lilla scen. Och då gick det upp för mig. Moderaterna har fattat grejen. Det som jag velat att gubbarna i MP skulle fatta för längesen, det som gjorde att gav upp hoppet för partipolitik. Vi måste sluta kämpa mot varandra, och istället arbeta med varandra. Fast det som är så jobbigt är att moderaterna inte riktigt kämpar mot samma sociala problem som jag vill. De kämpar för att ta bort förmögenhetsskatten. Jag ser inte riktigt det som ett socialt problem.
Men det är nästan så att jag vill se en borgerlig regering i höst, bara för att folk ska förstå vad som händer. Klyftor kommer öka, säkerhet och skyddsnät försvinner. Då, och först då, kommer ni inse hur bra ni har haft det. Och kom inte med massa skitsnack om att ni kommer få det bättre. För då tillhör ni det samhällsskiktet (jag säger inte samhällsklassen) i Sverige som redan har det bra. Och då tänker ni bara på er själva. Och sånt står jag inte ut med. Världen går under för att folk bara tänker på sig själva. Just i denna stund går världen under.

Kommentarer
Postat av: mattias

inte rösta borgerligt - det vore att ersätta en samarbetsregering som inte samarbetar särskilt bra med en allians som varken är särskilt allierad eller arbetar mot de sociala problem som som du vill (som du säger)... hur kul var det sist? inte rösta borgerligt...

sossarna har alltid kämpat mot moderaterna - lika självklart som moderaterna har kämpat mot sossarna. det kanske kan kännas mindre produktivt, men det beror ju mest på valtider. jag blev alltid tagen på sängen av uttrycket "sosse" som skällsord när jag gick på gymnasiet. kändes så skumt att dissa (då) över 40 % av sveriges befolkning med ett enda ord. verkar knappast extremt eller konstigt att rösta socialdemokratiskt liksom - men det kanske inte alla förstagångsväljare direkt från sådana gymnasiemiljöer anser nu.

och det här med "nya" moderaterna... vad är egentligen nytt och vad är valfläsk? varför blev dom nya just nu?

Postat av: Caravaggio

Det kanske bara är på ytan det verkar bra, men när jag måste ge cirkus 6000 av mina surt förvärvade sommarjobbspengar varje månad så tycker jag det blåaste blåa av rikstaspartierna känns ytterst lockande. Är dom så dum egentligen då? Fredrik Reinfeld verkar vara en hyvens prick.

2006-08-28 @ 21:38:28
URL: http://mandorlano.blogspot.com
Postat av: Patrik

Videon är Coffee + TV med Blur (fast graham sjunger) från 1999 års skiva "13". Den var regisserad av Garth Jennings och vann många priser, bland annat bästa musik video på MTV europe music awards 1999 och märkligt nog var den nominerad till "best breakthrough video" på MTV video awards 2000.

Dock är ju det den amerikanska kanalen och de märker nog inte brittiska band som redan funnits i 10 år. Även om "song 2" blev en mega-hit 1997 så blev det nog bara en ansiktslös singel för springbreakare landet runt och ingen köpte säkert skivan "blur".

Kom hit så får du se vilken blur-video som helst mellan åren 1990-1999.

Kram

2006-08-31 @ 21:18:00
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Patrik

förresten är svensk politik väldigt ointressant. Världen eller ens sverige kommer inte gå under på grund av vem som styr sverige. Så länge det inte är Robert Mugabe eller Kim Jong Ill men jag tror inte de ställer upp i år.

2006-08-31 @ 21:20:44
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Maria N

då minns du kanske inte ekonomiska krisen -92..

Patrik: var håller du hus någonstans? har jobbet tagit över dig eller är du bara less på att blogga/msn:a/qruisa osv?

2006-09-02 @ 14:50:33
Postat av: mattias

haha, svensk politik är just nu hur kul som helst. jag älskar det. vad är det för dumma människor som springer till alliansens försvar? vad är det för dumma människor som leker indignerade sossar med kristallklara själar och inget att dölja? det är ren jävla underhållning! :D

2006-09-04 @ 23:22:14
URL: http://frankenfurter691.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback