she broke your throne and she cut your hair

Ikväll kommer mina föräldrar på besök. Då måste det vara snyggt. Rent och prydligt. Det blir svårt, men jag ska göra mitt bästa.
Idag fick jag ett brev från SGS. Jag brukar söka bostäder där på skoj, på typ vasagatan och så. Jag har fått en lägenhet på 1a Långgatan. Det är sjukt fina lägenheter där. Min alldeles egna lägenhet skulle det bli. Men så blir det nog inte. Inte nu iaf. Jävla uppsägningstid. Någon som vill ha en etta i Kålltorp under sommaren? I tredje hand? Svart? Nej, tänkte väl inte det.

Jag köpte ett mytologilexikon i Stockholm, för pengar jag verkligen inte har. Men det är hur bra som helst. Stora färgbilder och fina, blanka papper. Det står massa bra saker om religioner från hela världen. De hade en bild i början på en relief från det antika Sumer. Den var från 4000 f.kr. Det är 6000 år sen. Jag får gåshud när jag ser sånt. Det är helt sjukt. 6000 år är så jävla lång tid. Så otroligt häftigt. Jag drömde alltid om att bli arkeolog när jag var liten. Jag kommer ihåg när vi bodde i Sölvesborg och jag var kanske åtta år gammal. Då var det en utgrävning några hundra meter från där jag bodde. Jag brukade gå dit varje dag och prata med arkeologen som var där. Hon var jättetrevlig. De skulle bygga en ny polisstation och var först tvungna att kolla att de inte förstörde någonting viktigt. De hittade ett stall som var 600 år gammalt. Men de byggde ändå. Det tyckte jag var dumt.

Imorgon är Knife. Det kommer bli bra. Så är det. Innan dess får ni se vad jag lyssnade på förra veckan. Det är sånt som intresserar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback