Pastan rullar och köttet steks

Jag är i Bergsjön hos Gustav och Jimmy för den årliga påskmiddagen. Visserligen första året jag är här, men jag känner på mig att det här kommer bli en långvarig tradition.
Jag tar lägenheten på första långgatan. Det känns bra. Eller jag vet inte. Jag trivs så jävla bra i Kålltorp, och jag vet att det inte är nyttigt för mig att bo så nära Kellys och Kings Head. Men nu är det gjort iaf. Jag flyttar om två veckor. Lagom tills våren är här. Solen har skinit i två dagar nu. Det är för bra för att vara sant.
Heter det skinit? Jag vet att jag har haft den här diskussionen innan med någon, kommer inte ihåg vem. Det låter jättekonstigt, eller mest att det ser konstigt ut. Skinit. Men jag kan inte komma på något bättre. Kom gärna med förslag.

Jag har gjort pasta idag. Det var faktistk roligt, på riktigt. Jag vet inte varför. Kanske berodde det på sällskapet, kanske berodde det på det fina vädret, kanske en kombination. Men roligt var det iaf. Vi ska äta klockan åtta, men jag är hungig nu. Var är Emily när jag behöver henne?
Mina pengar är officiellt slut nu, med två veckor kvar tills jag får påfyllningen. Men jag har mat och öl i kylen, så jag borde klara mig. Jag vill åka till England. Det får bli ett senare projekt.

Och Maher Shalal Hash Baz är jävligt bra. Jag blir bara mer och mer övertygad. Och det gör inget att folk skrattar åt dem, för tydligen skrattade de åt sig själva när de stod på scen.

Kommentarer
Postat av: Regi-Maria

Du missade inget på Gretas. Alla dessa heterobrudar som vill hångla med en inför sina pojkvänner. Jag pallar snart inte alltså..

2006-04-16 @ 04:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback