nummer åtta

Stjärnbildsgatan - Barytonvägen - Wättnegatan - Tycho Brahes gata - Andra Långgatan - Galileis gata - Solrosgatan - Första Långgatan

Nu är det dags igen. Håller på att packa de sista lådorna, Emily kommer alldeles strax och ska hjälpa mig och pappa kommer vid tolv med bilen. Jag har inte ens bott i Göteborg i 2 år än. Jag kommer ihåg ett avsnitt av Äntligen Hemma när Martin Timell frågar ett par hur många gånger de flyttat. Jag har för mig att de säger 7 gånger på 15 år, varvid Martin utbryter att de måste vara Sveriges mest flyttande människor.
Det verkar inte som att någon riktigt har koll på hur unga människor, i synnerhet studenter, har det nuförtiden. För jag är ju verkligen inte ensam. Svarta andrahandskontrakt efter svarta andrahandskontrakt. Nu blir det visserligen första hand på Första Långgatan, men det är en studentbostad, så för att bo kvar där måste jag läsa kvällskurser på universitetet resten av mitt liv. Men jag hoppas vara kvar ett år iaf. Vi får se,
jag kanse bryter upp efter sommaren igen, det är ju den nuvarande trenden iaf.

Nu måste jag fortsätta, men först veckans lista.


Kommentarer
Postat av: Konrad

Martin Timell... ja jävlar vilken kille!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback