maxiöl och roliga speglar

Idag har varit en fantastisk dag. Den började inte så bra dock. Igår upptäckte jag nämligen maxi-öl på en pub vid skf. För ynka 33 kronor får du 60 cl öl. Det var lycka. Jag gillade inte guldomeletten. Vet inte varför riktigt, jag förstod inte det viktiga politiska budskapet. Det fanns nog inget tror jag inte. Men jag gillade hans dikter. Tror jag.
idag vaknade jag vid åtta och skulle på utbildning för friidrottsEM. Jag är volontär där. Jag hatar sport. Men jag ska få ta hand om utländsk media när de kommer till stan, bla den franska statliga televisionen. Jag gillar Frankrike. Tänkte att det skulle vara nyttigt att knyta lite kontakter i Paris.
Efter det mötte jag upp Emily och Maria i slottskogen. Det var underbart. Vi löste korsord och tittade på människor. Sen började två gäng bråka. På riktigt. De sparkade varandra i huvudet och en låg livlös på marken. Jag blev jätterädd, men mest ledsen. Jag är sån otrolig pacifist. Jag har alltid varit. Jag hatar våld. Låter väl väldigt pk. Men det bara är så. Jag undrar verkligen hur jag skulle reagera i en våldsam situation.
Jag gick och satte mig när polisen och ambulansen kom. Sen åkte vi till Liseberg. Vi åkte balder och gick i spegelsalen. Det var jätteroligt. Vi var barn på nytt. Jag vann också massa nallar i gripklomaskinerna som jag gav bort till barn som stod och tittade på. De blev glada och sprang och visade sina föräldrar.
Nu ska jag till tjejerna i frihamnen och sen till Pustervik.

Jag är ovanligt glad idag.

Jag skulle visst inte till frihamnen. Vi ska repa. Men jag är glad ändå. Jag är svår att stoppa idag.

Kommentarer
Postat av: Regi-Maria

Det politiska budskapet var förstås att peppa alla reklamsabbare.

2006-04-23 @ 14:56:57
Postat av: Patrik

jag tyckte nog att jag såg dig. jag var där med thomas och ida. i slottskogen alltså. anlände när OLA bilen svängde in.

man kan inte fly från någonting. alls. för fly kostar pengar och pengar ä r lycka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback