Han svarade

52095-12
För över en månad sen skrev jag ett mail till en regissör jag träffade på filmfestivalen. Phil Morrison hette han och hade gjort filmen Junebug som visades på Pustervik, där jag jobbade. Vi snackade efteråt på hotelbaren. I mailet frågade jag om han behövde hjälp med några projekt i höst. Jag har ju min praktik då. Precis nu fick jag svar, han sa att jag är välkommen. Han ska göra ett musikprojekt tillsammans med Sonic Youth, han har regisserat flera av deras videor innan. Han sa att han t.o.m kunde ordna en lägenhet åt mig. Visserligen en väldigt liten sådan, men med ganska bra läge, och inte så dyr.
Men han vill att jag kommer nu. Projektet börjar den 1a maj. Jag har pratat med pappa. Jag får låna pengar av honom till biljetten. Jag kommer flytta till New York, om en månad. Helt otroligt, jag trodde aldrig det skulle hända. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag måste nog smälta det först.

Kommentarer
Postat av: Regi-Maria

Din lilla pissunge!

2006-04-02 @ 02:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback